مشاوره تلفنی

لوله پلی اتیلن استاندارد چیست؟

لوله پلی اتیلن یکی از پر کاربرد ترین لوله های مورد استفاده در صنعت می باشد. این لوله ها استوانه های تو خالی هستند که با توجه به شرایط پروژه طبق فشار و استاندارد مورد نیاز تولید می شوند.

لوله پلی اتیلن جزو پر مصرف ترین لوله ها در چند سال اخیر بوده که با توجه به ویژگی هایی مانند انعطاف پذیری، رسوب پذیری پایین، مقاومت و دوام بالا نسبت به سایر لوله ها در بازار بسیار پر مصرف می باشد و در اکثر پروژه ها کاربرد دارد.

مشخصات فنی لوله پلی اتیلن استاندارد

لوله پلی اتیلن جزو پرکاربرد ترین لوله ها در نیم قرن گذشته بوده است و از خانواده ترمو پلاستیک ها محسوب می شود. این نوع از انواع لوله دارای تغییر پذیری، مقاومت و دوام بسیار بالایی می باشد که توانسته است جایگزین بسیار مناسبی برای لوله های آهنی، چدنی، PVC و غیره باشد و سهم عمده ای از بازار را به خود اختصاص دهد. لوله پلی اتیلن نسبت به لوله های آهنی، چدنی، PVC و غیره دارای مقاومت و دوام بالاتری می باشد و در چند دهه قبل در خطوط انتقال و لوله کشی در صنایع نفت و گاز و پتروشیمی و خطوط انتقال آب در مصارف ساختمانی و کشاورزی مورد استفاده قرار گرفته است و جایگزین مناسب و مقرون به صرفه ای نسبت به سایر لوله ها بوده است. با وجود مزیت های استفاده از لوله پلی اتیلن این سری از لوله ها در سال های گذشته در اکثر پروژه های آب و گاز و فاضلاب کشور مورد استفاده قرار گرفته است. به دلیل صاف و مسطح بودن داخل لوله های پلی اتیلن به هیچ وجه دچار رسوب گرفتگی نمی شود و به مرور زمان این لوله ها پوسیده و یا دچار خوردگی نمی شوند بنابراین برای انتقال آب آشامیدنی مناسب و بهداشتی می باشد. لوله های پلی اتیلن از جنس HDPE تولید می شود که دارای انعطاف پذیری خوب و در برابر خمیدگی بسیار مناسب می باشد که عمر مفید بسیار بیشتری نسبت به سایر لوله ها دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *