مشاوره تلفنی

اتصالات جوشي پلي اتيلن

مروی بر اتصالات جوشی که احتمالا خواننده محترمی که شما باشید میدونید ولی به هر حال

اتصالات جوشی در لوله کشی های صنایع مختلف نقش‌های بسیار موثری نیز دارند. نصب آنها نیز بسیار ساده است. تولید این اتصالات به وسیله دستگاه‌های تزریقی و همچنین قالب‌های مخصوص برای تولید اتصالات مختلف جوشی انجام می‌شود.
در این مقاله از اصفهان پلاست می‌توانید با انواع اتصالات جوشی پلی اتیلن اصفهان پلاست آشنا شده و ویژگی‌های مهم و متفاوت آنها را بشناسید. اصفهان پلاست، بزرگترین تولیدی اتصالات و تجهیزات آبیاری مختلف است که با کیفیت‌ترین محصولات ایرانی را تولید و عرضه می‌کند. با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

مزایای اتصالات جوشی پلی اتیلن

مواد و ترکیباتی که برای تولید اتصالات جوشی پلی اتیلن استفاده می‌شوند، با دیگر مواد پلی اتیلن که در دیگر اتصالات به کار می‌رود، متفاوت است. پلی اتیلن در گریدها و انواع مختلفی وجود دارد که هر یک از آنها هم کاربرد خود را دارند. یعنی در ساخت مواد مختلفی استفاده می‌شوند که یکی از آنها اتصالات پلی اتیلن است.

  1. وزن کم
    این اتصالات وزن کمتری نسبت به دیگر انواع اتصالات فلزی و… دارند. در نتیجه حمل و نقل و بارگیری و نصب آنها آسان‌تر خواهد بود. این اتصالات در مقابل دمای بسیار پایین مقاوم هستند. از طرف دیگر، استحکام خوبی دارند و دارای قابلیت تحمل انواعی از تنش‌های کششی و فشارهای مختلف هستند.
  2. مقاوم در مقابل فشار و ضربه
    اتصالات جوشی پلی اتیلن در مقابل هر عامل خارجی اعم از ضربه و فشار مقاومت زیادی دارند. بنابراین در یک پروژه با وجود این اتصالات نیازی به خرید مجزای تجهیزات ضد ضربه و… نیست. ضمن اینکه این اتصالات، ضایعات اجزا را می‌توانند به صفر برسانند. این ویژگی دلیل بسیار مهمی برای جایگزین کردن اتصالات پلی اتیلن با انواع اتصالات و لوله‌های فلزی و بتنی است
  3. مقاوم در سایش
  4. مقاوم در برابر مواد شیمیایی
  5. خاصیت جریان پذیری عالی سطح درونی لوله‌ها و اتصالات پلی اتیلنی صاف است و زبری خیلی کمی دارند. به همین دلیل سیالات درون آن به سرعت حرکت می‌کنند و این به‌خاطر ضریب زبری اتصالات که معادل 0.007 است، می‌باشد.
  6. اتصال پذیری راحت

انواع اتصالات جوشی پلی اتیلن


این اتصالات دارای انواع مختلفی هستند. معمولا اتصالات جوشی دارای سه راهی، دو راهی، تبدیل‌ها و زانوهای مختلف می‌باشد. این اتصالات می‌توانند فشارهای قوی 16 و 25 و همچنین فشارهای ضعیف 6 و 10 اتمسفری را متحمل شوند.
ابعاد این محصولات بسیار متفاوت و متنوع است. معمولا اتصالات جوشی پلی اتیلن در ابعاد 32 میلی‌متری تا 400 میلی‌متری تولید می‌شوند. البته می‌توان آنها را بر اساس نیازهای مشتری نیز تولید کرد.

  1. سه راه پلی اتیلن جوشی مساوی
  2. سه راه تبدیل جوشی
  3. زانو 90 درجه جوشی
  4. زانو 45 درجه جوشی
  5. تبدیل جوشی پلی اتیلن
  6. درپوش جوشی پلی اتیلن
  7. چهار راه جوشی پلی اتیلن
  8. فلنج جوشی پلی اتیلن
    کاربرد اتصالات جوشی در صنایع مختلف

این اتصالات کیفیت بسیار بالایی دارند. به همین دلیل در پروژه‌های آبرسانی و انتقال سیالات استفاده می‌شوند. تمامی خطوط پلی اتیلنی به این اتصالات مجهز هستند. بر همین اساس است که امروزه این محصولات در اندازه‌های مختلفی بر اساس نیازها و سفارشات مشتری تولید می‌شوند.
این اتصالات پلی اتیلن بر اساس شیوه کارکرد خود می‌توانند به دو صورت به هم متصل شوند. همچنین دو دستگاه متفاوت نیز می‌توانند آنها را به یکدیگر یا به لوله‌ها جوش دهند.
اتصال اتصالات جوشی پلی اتیلن در صنایع پتروشیمی نفتی و گازی عموما با دستگاه‌های الکتروفیوژن صورت می‌گیرد. اما دستگاهی که این لوله‌ها و اتصالات را در صنایع آب و فاضلاب به یکدیگر متصل می‌کند، دستگاه بات فیوژن است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *